Epost
Opprette ny epostkonto

Hvordan opprette en ny epostkonto?

For å opprette en ny epostkonto må du først logge deg på Kundesenteret.

Dersom du ikke har påloggingsdetaljer kan du få tilsendt disse ved å trykke her.

1. Når du har logget på Kundesenteret velger du "Domene" i menyen øverst på siden.


2. Du finner så ønsket domene, og velger "Epost", deretter "Epostkontoer".

3. Trykk så på "Ny konto"

4. Fyll så ut feltene som angitt og husk å sett et sikkert passord.


5. Kontoen er nå opprettet og du kan ta den i bruk. Du kan nå logge inn under både Webmail og Open Xchange for å motta og sende eposter, eller du kan sette opp kontoen i ønsket epostleser.


Er det mulig å bruke ÆØÅ i epostadresser?

I teorien er dette mulig, men det er ikke utbredt støtte for dette. Man vil derfor kunne oppleve at noen vil klare å sende til adressen, mens andre vil få en feilmelding.

Inntil flere klienter støtter dette fraråder vi at man benytter æ, ø, å eller andre særtegn i epostadresser, både før og etter alfakrøll.