OXtender for Outlook - spørsmål og svar

OBS: OXtender er ikke lenger støttet, og erstattes av eM Client. eM Client kan lastes ned fra OX. Velg "Tilknytt enheten din" fra Portal. Denne artikkelen er tilgjengelig av historiske grunner.
 
Q: Hva er OXtender for Outlook?
A: OXtender er et tilleggsprogram som knytter Outlook opp mot Open Xchange, og holder epost, kontakter, oppgaver og kalendere synkronisert.
 
Q: Hvem kan bruke OXtender?
A: Programmet kan brukes sammen med Open Xchange-kontoer som har Total-abonnementet. 
 
Q: Hvor kan det lastes ned?
Q: Hvilken USM-URL skal benyttes under installering?
A: https://ox.webhuset.no/usm-json
 
Q: Hvor ofte ser OXtender etter oppdateringer? 
A: OXtender vil automatisk spørre etter oppdateringer hvert 30. sekund. Du kan også trigge en oppdatering ved å åpne en annen mappe. 
 
Q: Hvor kan jeg deaktivere OXtender i Outlook?
A: OXtender kan aktiveres/deaktiveres under Fil -> Alternativer -> Tillegg i Microsoft Outlook.
 
Q: OXtender synkroniserer ikke lenger, og Outlook viser ingen nye elementer
A: Dette kan ha mer enn én årsak.
  • Er internettforbindelsen din fremdeles tilgjengelig? Hvis ikke, koble til internett og forsøk på nytt.
  • Sjekk at Outlook-tillegget er aktivert under Fil -> Alternativer -> Tillegg.
  • Forsøk å gå til en annen mappe i Outlook for å trigge en manuell oppdatering. 
  • Se i systemstatuslinjen om OXtender-ikonet rapporterer om noen feil.
  • Forsøk å installere OXtender på nytt.
Q: Outlook bruker flere minutter på å starte
A: Den lange oppstarttiden kan ha flere forskjellige grunner.
  • Har du mange tillegg aktivert i Outlook? I så fall, forsøk å deaktivere de du evt. ikke har behov for.
  • Har du noen mapper som inneholder mange eposter? Outlook forsøker å indeksere mappene dine når den starter, og du kan derfor forsøke å spre epostene dine utover flere mapper, i stedet for å samle mange eposter i få mapper.
Q: Jeg har en mappe med flere titusen eposter, og Outlook krasjer ofte. Hva kan forårsake denne feilen?
A: Outlook kan ikke håndtere mer enn 65535 elementer i én og samme mappe. Dersom du har en mappe som inneholder mer enn dette kan begrensningen i Outlook være årsaken til dette. Forsøk å slette noen eposter i webversjonen av Open Xchange, eller spre epostene utover i flere mapper.
 
Q: Outlook-datafilen min blir større og større, og inneholder mye gamle og unødvendige data. Er det mulig å redusere størrelsen på datafilen?
 
Q: Er det en størrelsesbegrensning på datafilen til Outlook?
A: Ja,  i enkelte versjoner. Outlook 2007 og eldre har en begrensning på 20 GB for PST-filer.
Tilbake