Gjør tracking på nettsiden din smartere med Google Tag Manager

Dersom nettsiden din er knyttet opp mot Google Analytics bør du sjekke ut Google Tag Manager.

 
Google Tag Manager gjør det superenkelt å legge inn trackingkoder fra alle mulige ressurser og verktøy du måtte finne på å bruke eller teste. Eksempelvis bruker man gjerne ulike verktøy som GoSquared, Chartbeat, Mint eller lignende for å måle for eksempel trafikken på websiden din i sanntid, og kanskje ønsker du en enkel måte å bytte ut alle disse taggene på.
 

Les også: Google klar med AMP, Facebook snart med Instant Articles

 

Da kan Google Tag Manager hjelpe deg

 

  • Gjør det enkelt for deg som markedsfører å administrere trackingkoder og verktøy på nettsiden.
  • Klipp ut og lim inn trackingkodene du vil bruke, fjern de du ikke trenger lenger.
  • Krever en engangsimplementasjon som er relativt enkel å sette opp så er du i gang.

 

Ved å implementere Google Tag Manager fjerner du utfordringen med å ha masse gamle javascript liggende å kjøre i koden fordi du glemmer det av. Spesielt om du selv ikke er utvikler og jevnlig sjekker og vedlikeholder koden. Og med masse gamle trackingkoder liggende på nettsiden, jo tregere går den. Derfor er det ingen dum idé å benytte seg av Google Tag Manager.

 

Sjekk ut Google Tag Manager her

 

 

Trym Stene
Trym er vår Growth Hacker, og arbeider blant annet med blogging og sosiale meder.