Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ]  Utskriftsvennlig visning
 Innleggets emne: Subdomene, Wordpress - og så?
InnleggSkrevet: 08 Jul 2009, 13:33 

Hei!
Jeg trenger en "test site" og har opprettet et subdomene via siden min i kundesenteret: wordpress.kjentmannsmerket.org
Hvilken ftp-adresse og "path" må jeg skrive inn i min ftp-klient for at filene skal havne riktig sted?
Må jeg/kan jeg ha en egen index.html-fil i et subdomene?

hilsen
Morten

Topp
 Profil Send en e-post  

Innleggets emne: Re: Subdomene, Wordpress - og så?
InnleggSkrevet: 08 Jul 2009, 15:42 
Teknisk support
Brukerens avatar

Hei Morten og velkommen til vårt nye diskusjonsforum.

Når du oppretter et subdomene, vil det også bli opprettet en ny katalog i ditt dokument rot nivå.

F.eks: Når du logger på med FTP, vil du nå se en mappe med navnet "/subdomener". Du opprettet subdomene "wordpress" og vil da finne mappen "wordpress" i "/subdomener/wordpress". Det også i denne katalogen du skal laste opp sidene/filene som du ønsker skal være tilgjengelige på http://wordpress.kjentmannsmerket.org

Tips: Du kan også opprette egen FTP bruker som f.eks kun har tilgang til subdomene > /wordpress. Du trenger da ikke spesifisere "remote FTP folder" siden dette spesifiserer du når du oppretter FTP brukeren. Dette kan du gjøre fra ditt kundesenter.

FTP adressen til ditt webhotell er: ftp.webhuset.no
Remote FTP folder blir i ditt tilfellet: /subdomener/wordpress (Du kommer da direkte inn i katalogen for wordpress og slipper å navigere deg dit).

Du kan ha egen index fil i ditt subdomene. Når du laster opp Wordpress-press filene vil automatisk index.php bli default index fil.

Installasjonsguide for Wordpress finner du her:
http://www.webhuset.no/faq/entry/52/

Thomas Alling.

Virtuell server (VPS) - Dedikert server - Webhotell - Domenenavn - Lei en nerd

Topp

InnleggSkrevet: 03 Sep 2009, 21:50 

Nå har jeg en rekke ganger prøvd å installere wordpress på domenet mortenmost.no. Alt gikk greit til og med punkt 5. Men deretter får jeg bare meldingen:
Error establishing a database connection

Hva gjør jeg feil?
Hilsen Morten

Topp
 Profil Send en e-post  

InnleggSkrevet: 14 Sep 2009, 08:09 
Teknisk support
Brukerens avatar

Hei Morten,

Beklager for sent svar, men mener vi løste denne i forrige uke via support/ticket systemet.

Det var feil oppsett i config.php filen for MySQL database-tilkoblingen. Stemmer dette?

Thomas Alling.

Virtuell server (VPS) - Dedikert server - Webhotell - Domenenavn - Lei en nerd

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Søk etter: