Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ]  Utskriftsvennlig visning
 Innleggets emne: Permission Rights - 777 på virtuell server
InnleggSkrevet: 26 Aug 2010, 14:04 

Prøver å endre rettigheter på noen wordpress-filer som ligger i en sub-mappe på vår virtuelle server - men får det ikke til. Jeg endrer via ftp, men når jeg sjekker igjen har den "gått tilbake" til sine gamle settinger. Kan dette ha noe med den virtuelle servern å gjøre?

Topp
 Profil Send en e-post  

Innleggets emne: Re: Permission Rights - 777 på virtuell server
InnleggSkrevet: 26 Aug 2010, 19:15 

Hei Birgit,

Hva eksakt forsøker du å gjøre. Skal du sette rettighetene på en katalog med filer til 777? Eller har den allerede rettighetene?

(Det normale er at rettighetene på installasjonsfilene settes tilbake til f.eks. 755 etter installasjonen.)

Topp
 Profil Send en e-post  

Innleggets emne: Re: Permission Rights - 777 på virtuell server
InnleggSkrevet: 27 Aug 2010, 13:04 

Ja jeg forsøker å sette rettighetene til 777, slik at jeg kan endre css-n på wordpress theme´t.. Den spretter som sagt tilbake til 755.
Jeg har også problemer på flere av wordpress-temaene hvor man kan laste opp filer for å erstatte headere og bakgrunnsbilder - jeg får rett og slett ikke lov til å laste opp, da kommer denne medlinga:

Unable to create directory /home/vds/public_html/clients/client1/web1/web/sub/bjorka/wp-content/uploads/2010/08. Is its parent directory writable by the server?

..noe jeg også har en tanke om at er et wordpress - virtuell server problem??

Topp
 Profil Send en e-post  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Søk etter: