Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ]  Utskriftsvennlig visning
 Innleggets emne: Verdiløst produkt, webhusets epost?
InnleggSkrevet: 28 Apr 2010, 06:23 

Dette kan jeg ikke bruke... En venn skulle sende meg 2 små bilder til min epost her hos webhuset til adressen jeg bruker på mobiltelefonen. Den kom aldri frem, jeg sjekket spam-instillingene og de var av, det stemte. Eposten ble omsider sendt og suksessfullt mottatt på en helt annen epostadresse.

Så her var det jo helt klart noe alvorlig feil med Webhusets epost server, forsvunnet epost er det vel ingen som vil ha?

Joda, det er det! Her er feilmedingen webhusets server sendte tilbake til hennes yahoo.com epost:

Sorry, we were unable to deliver your message to the following address.

<t@loading-station.com>:
Remote host said: 553 Escalated Listing (Spam or Spam Support) See: http://www.sorbs.net/lookup.shtml?74.6.228.92 [RCPT_TO]

Betaler vi egentlig for at webhuset skal stoppe vår epost? Er hele yahoo.com stoppet for oss? Jeg krever at dette blir ryddet opp i, når spamfilter er AV skal ikke mine epostadresser overstyres!

Skikkelig amatørmessig gjort folkens.... At noe glipper av og til er akseptabelt, men at spam-filter er på når det er av? En overstyring på et høyere nivå, det er ikke en feil men en SVIKT.

Topp
 Profil Send en e-post  

Innleggets emne: Re: Verdiløst produkt, webhusets epost?
InnleggSkrevet: 28 Apr 2010, 16:13 
Teknisk support
Brukerens avatar

Hei,

Takk for tilbakemeldingen. Vi bruker "sorbs" som en ekstra sikkerhet for å beskytte våre kunder for unødvendig mye spam. Sorbs er en ekstern tjeneste som personer rapporterer til når de mottar spam / uønsket epost. Basert på klagene så legger sorbs IP-adressen til SMTP-serveren som er brukt i en svarteliste, som igjen brukes av tjenesteleverandører som oss.

Jeg ser problemstillingen din og vi har tatt din tilbakemelding til etterretning. Vi ser nå på mulighetene for en løsning hvor du kan velge om du ønsker å deaktivere skanning av epost mot sorbs sin svarteliste eller ikke.

Til din informasjon så har jeg "whitelisted" ip-rangen 74.6.228.0/24, så det skal nå ikke være noe problem å motta epost som sendes derfra.

Thomas Alling.

Virtuell server (VPS) - Dedikert server - Webhotell - Domenenavn - Lei en nerd

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Søk etter: