Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ]  Utskriftsvennlig visning
 Innleggets emne: VBulletin på Windows server?
InnleggSkrevet: 06 Feb 2010, 19:06 

Hei,

Vurderer å kjøpe vBulletin forumsoftware. Er det noen som har erfaringer med å kjøre dette på Windows server hos webhuset?

vBulletin bruker PHP og MySQL

Topp
 Profil Send en e-post  

Innleggets emne: Re: VBulletin på Windows server?
InnleggSkrevet: 08 Feb 2010, 11:09 
Teknisk support
Brukerens avatar

Det er i utgangspunktet ikke noe i veien for å kjøre vBulletin på Windows.
Jeg har personlig kjørt vBulletin i nærmere 10 år, og det har sålangt jeg kan huske vært støtte for å kjøre denne produktpakken på Windows.

vBulletin har som miniumskrav at man kjører PHP 5.2 (helst 5.2.6). 5.2.6 er versjonen vi kjører på våre shared Windows-hosting, så den skal være grei.
MySQL 5.0.19 kreves også, og versjon 5 har vi tilgjengelig ved forespørsel (standardoppsett hos oss er versjon 4). Her har vi dog versjon 5.0.15, men jeg tror ikke det skal være et problem. Jeg tar å setter opp en testinnstallasjon av vBulletin på Windows-hostingen i løpet av dagen, så skal jeg komme tilbake til deg med et mer nøyaktig svar.

Forøvrig så må det nevnes at man på shared Windows-hosting ikke har mulighet for å overstyre php.ini. Det vil si at man ikke kan innstallere PHP-moduler selv. Det skal ikke være et problem for innstallasjon av vBulletin, men jeg tenkte å nevne det allikevel. Hvis du ønsker full kontroll over din egen Windows-server så anbefaler jeg deg å skaffe deg en virtuell server istedet. En forumpakke som vBB er uansett såpass tung at det er anbefalt at man kjører det på dedikerte ressurser slik som en virtuell eller dedikert server gir deg.

Topp
 Profil Send en e-post  

InnleggSkrevet: 08 Feb 2010, 13:20 
Teknisk support
Brukerens avatar

Da har jeg testet vBulletin på vår shared Windows-hosting med MySQL 5.
Det fungerte brillefint!

Se følgende fil for skjermbilde jeg tok når jeg var ferdig med innstallasjonen:
http://i45.tinypic.com/206c1om.png

Innstallasjonen var "rett frem", uten at jeg måtte gjøre noen spesialtilpasninger utover å fylle inn korrekt brukernavn, passord og databaseserver.

Topp
 Profil Send en e-post  

InnleggSkrevet: 13 Feb 2010, 19:00 

Takk for et eksepsjonelt grundig svar! Da går jeg til innkjøp av vBulletin lisens :-)

Topp
 Profil Send en e-post  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Søk etter: