Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ]  Utskriftsvennlig visning
 Innleggets emne: php.ini for spesifikke kataloger
InnleggSkrevet: 23 Aug 2010, 10:56 

Heisann,

Vi har en kunde som har deres webhotelløsning. De har både en shop og en nettside. Nettside løsningen er gammel og avhengig av register globals er på, mens shopen kan ikke ha dette på.

Jeg prøvde å lage en slik suPHP configpath greie som står beskrevet, men den slo av register globals for hele siten. (jeg la både php.ini og htaccess filen i nivået under www) Jeg ønsker at den kun skal slås av for /www/shop og underliggende. Er dette mulig? Hvordan isåfall?

(lurer også på hvorfor .htaccess filen forsvinner, så lenge jeg har på "vis skjulte filer" i ftp klient)

Topp
 Profil Send en e-post  

Innleggets emne: Re: php.ini for spesifikke kataloger
InnleggSkrevet: 23 Aug 2010, 12:43 
Teknisk support
Brukerens avatar

Hei,

.htaccess og php.ini skal legges inn i den mappen du ønsker å gjøre endringer på. Husk at du også da må legge til riktig filbane i .htaccess, f.eks.:

suPHP_ConfigPath /home/E/examplec/www/shop

EDIT: Når det gjelder at .htaccess-filer forsvinner selv om skjulte filer er aktivert, så vet vi ikke helt hvorfor dette forekommer i enkelte klienter. Har opplevd at noen kunder har problemer med FlashFXP, men det går fint i f.eks. WinSCP som vi benytter oss av.

Tsair Trang.

Virtuell server (VPS) - Dedikert server - Webhotell - Domenenavn - Lei en nerd

Topp
 Profil Send en e-post  

Innleggets emne: Re: php.ini for spesifikke kataloger
InnleggSkrevet: 23 Aug 2010, 18:43 

Hei,

Takk for svar. Det ser egentlig ganske logisk ut nå, men jeg trodde utfra faqen at det måtte ligge i root. Da prøver jeg det :) Får prøve en annen klient og se om htaccess dukker opp også.

Topp
 Profil Send en e-post  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Søk etter: