Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ]  Utskriftsvennlig visning
 Innleggets emne: Delvis lagring av filer på server.
InnleggSkrevet: 14 Sep 2009, 20:37 

Hei, og velkommen til meg selv ;)
I går opplevde jeg noe rart. Jeg mekket på et script (perl). Etterhvert begynte scriptet å dukke opp som 0 bytes etter opplasting. Scriptety er sin opprinnelige form godt over 50 kb. Jeg lastet opp så mye som 40 ganger suksessivt, noen ganger ble 10 kb lastet opp, noen ganger 0 og til slutt, noen ganger mellom 20-40 kb. For sikkerhets skyld sjekket jeg mulige feilinnstillinger i ftp-programmet (cuteftp), selv om jeg ikke har endret innstillinger på minst 4 år. Jeg forsøkte med reboot av tekstbehandlern og av cuteftp. Til slutt hele maskinen. Problemet forsvant ei.
Har ikke forsøkt noe særlig i dag, det ser ut til å fungere noe bedre i dag.

However, et annet script som skriver til en rekke forskjellige datafiler, er også begynt å vise lignende trekk. Noen ganger tømmes datafilene delvis når et skrivende lagringsforsøk gjøres, noen ganger forsvinner halve filen, og noen ganger går alt greit.

Hva i alle... kan dette skyldes? Det må da i all sannsynlighet være noe rart med serveren? Når samme script har fungert og ikke er endret på i relevant sammenheng i/på lang tid?

For dypere innvestigasjons skyld, er domenet det her gjelder opelwerk.com. Husker aldri servernavnet i farten...
Ser fram til å høre/lese forslag til eller komplette løsninger på dette, da det er fryyyyktelig irriterende :)

Topp
 Profil Send en e-post  

Innleggets emne: Re: Delvis lagring av filer på server.
InnleggSkrevet: 15 Sep 2009, 12:16 
Teknisk support
Brukerens avatar

Hei og velkommen til deg ja ;)

Vi mener nå at vi har løst dette problemet. Kan du bekrefte at det fungerer som det skal?

FYI: Du ligger på wh24 serveren.

Thomas Alling.

Virtuell server (VPS) - Dedikert server - Webhotell - Domenenavn - Lei en nerd

Topp

InnleggSkrevet: 15 Sep 2009, 13:14 

Vel, så langt ser det bra ut, men man vil jo alltid frykte at det vil skje igjen en stund, til man blir naiv og tror verden er et bra sted :P
Da mangler det i såfall bare å få restored backup fra, tjah, er det mulig å tilbakestille 3 døgn, eller ennå bedre, en hel uke? En slik tilbakestilling påvirker ikke mysql, right?

Topp
 Profil Send en e-post  

InnleggSkrevet: 16 Sep 2009, 12:16 
Teknisk support
Brukerens avatar

Problemet ble løst og løsningen skal være permanent, så skal ikke være fare for gjentagelse ;)

Restore av backup er ikke noe problem. Vi tar backup av web samt databaser 2 ganger daglig. Backup av databaser blir lagret i 1 uke. Forespørsler om backup gjøres via eget skjema.

Dersom vi/server er årsaken til at det er nødvendig med restore av backup så gjøres dette kostnadsfritt.

Thomas Alling.

Virtuell server (VPS) - Dedikert server - Webhotell - Domenenavn - Lei en nerd

Topp

InnleggSkrevet: 16 Sep 2009, 19:12 

Vel, dette høres jo alldeles fortreffelig ut.

Da var skjema sendt og alt blir bare velstand etterhvert, alle er fornøyde og takk for svar ;)

Topp
 Profil Send en e-post  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Søk etter: