Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ]  Utskriftsvennlig visning
 Innleggets emne: Oppgradering til Ubuntu 10.04 LTS
InnleggSkrevet: 16 Mar 2010, 13:23 

Jeg har skjønt det slik at nyere Ubuntu og XEN ikke spiller helt på lag, og at det derfor må litt manuell hacking til for å få de til å kjøre sammen. Og at dere vil sette sammen et image for Ubuntu 10.04 LTS når denne er sluppet i release-utgave?

Jeg lurer på om dere samtidig har mulighet for å lage en veiledning for å oppgradere eksisterende installasjoner, slik at man ikke blir stuck for alltid på 8.04 eller må reinstallere VPS'en til 10.04 for å få oppgradert?

Topp
 Profil Send en e-post  

Innleggets emne: Re: Oppgradering til Ubuntu 10.04 LTS
InnleggSkrevet: 17 Mar 2010, 22:42 
Teknisk support
Brukerens avatar

Heisann.

Det er litt tidlig å binde oss til noe. VI må nesten vente og se til LTS'en blir sluppet for å se om vi får til å lage en fornuftig HOWTO. Det jeg kan love deg er at vi skal ta å se om det lar seg gjøre -- så får jeg heller komme tilbake til deg når vi har neste LTS i templatesystemet vårt.

Topp
 Profil Send en e-post  

InnleggSkrevet: 22 Mai 2010, 00:23 
Teknisk support
Brukerens avatar

Heisann.

Jeg kan opplyse deg om at nå har vi tilgjengelig Ubuntu 10.04 template. Det er per Fredag tilgjengelig for registrering ved nykjøp, og vi kommer med reset til 10.04 og HOWTO's på oppgradering fra 8.04 i begynnelsen av neste uke.

Jeg kan på forhånd varsle at det blir nødvendig med et manuelt inngrep fra support når det skal oppgraderes fra 8.04 til 10.04 grunnet endring i måten Ubuntu kjører som gjest på hostingmiljøet. Det blir dog ikke verre enn at kunden gjør oppgradering ved å følge HOWTO, og så ringer oss/sender mail og vi fikser siste biten kort tid etter henvendelsen.

Det er dessverre ingen realistisk måte å komme oss rundt akkurat den biten, men jeg kan opplyse om at den nye måten Ubuntu-gjester kjører på nå skal kunne oppgraderes av kunder i fremtiden uten at det skal ha noen negativ effekt på gjesten -- gitt at Ubuntu ikke bestemmer seg for å fjerne xen-støtte fra kernelen. I teorien ihvertfall ;)

Topp
 Profil Send en e-post  

InnleggSkrevet: 25 Mai 2010, 20:17 
Teknisk support
Brukerens avatar

Heisann fuzzy76,

nå kan du finne en howto på følgende adresse:
http://www.webhuset.no/ubuntu-10-04-lts ... g-for-vps/

Gi en lyd her eller i bloggen hvis det er noe som er uklart, misvisende, vanskelig å forstå eller bare "plain old weird" ;)

Sist endret av Hogne den 18 Nov 2011, 20:05, endret 1 gang
Oppdatert lenke til HOWTO

Topp
 Profil Send en e-post  

InnleggSkrevet: 01 Nov 2011, 15:03 

Dere har visst fått nye lenker i bloggen :) http://www.webhuset.no/ubuntu-10-04-lts ... g-for-vps/

Burde kanskje egentlig vært krysspostet til FAQ'ene eller noe sånt?

Vi sitter enda litt på gjerdet i forhold til oppgradering. Har noen prosjektledere som har angst for nedetid. :)

Topp
 Profil Send en e-post  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Søk etter: