Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ]  Utskriftsvennlig visning
 Innleggets emne: Oppdateringer på windows VPS
InnleggSkrevet: 14 Jan 2011, 23:19 

Hei,
Jeg lurer på om det er jeg som skal oppdatere operativ systemen eller er det WebHuset som gjør det for alle VPS?(dvs. Are all VPS operating systems updated centrally by WebHuset?)

Topp
 Profil Send en e-post  

Innleggets emne: Re: Oppdateringer på windows VPS
InnleggSkrevet: 15 Jan 2011, 01:39 
Teknisk support
Brukerens avatar

Hei,

Du må selv oppdatere Windows på din virtuelle server. (Eventuelt sette den til å oppdatere automatisk)

Når du leier en VPS har du fulle Administratorrettigheter og administerer serveren som om den var din egen "dedikerte" server.

Thomas Alling.

Virtuell server (VPS) - Dedikert server - Webhotell - Domenenavn - Lei en nerd

Topp

InnleggSkrevet: 15 Jan 2011, 13:22 

Tak for svaret.

Grunnen til at jeg spurte er at den er ekstremt treg å oppdatere OS'en, og mange selskaper som tilbyr VPS også ta seg av all oppdatering osv.

For eksempel: Det var 25 oppdateringer å laste ned og jeg startet oppdateringen i morgen, så jeg sjekket igjen sent på kvelden og ingenting hadde vært lastet ned (0%). Så jeg sjekket igjen denne morgenen, og det hadde installert 12 oppdateringer.

Nå er det mer å laste ned ...
Så jeg lurer på om du vet omtrent hvor lang tid det tar å få OS fullt oppdatert?

Hilsen

John

Topp
 Profil Send en e-post  

InnleggSkrevet: 17 Jan 2011, 15:43 
Teknisk support
Brukerens avatar

Hei,

Hvor lang tid det tar for oppdatering kan variere fra gang til gang, ettersom det varierer hvor mye som skal oppdateres.

Opplever du fremdeles problemer knyttet til dette? Du kan f.eks. aktivere automatisk oppdatering, så vil du slippe å måtte tenke på å gjøre dette manuellt.

Topp
 Profil Send en e-post  

InnleggSkrevet: 17 Jan 2011, 22:45 

Hi,

Det er ikke egentlig et problem, jeg bare lurer.

Det er veldig treg til å oppdatere, jeg har aktivert automatiske oppdateringer.
I dag for eksempel, har den brukt hele dagen til å laste ned en oppdatering (10.2 MB) og er for tiden på 95% fullført.

Jeg har kopiert filer fra min egen PC og det gikk så fort som jeg forventet ... som jeg sa det er ikke et problem.

Topp
 Profil Send en e-post  

InnleggSkrevet: 18 Jan 2011, 16:21 
Teknisk support
Brukerens avatar

Hei igjen,

Det høres jo unormalt lenge ut ja. Hvis du ønsker at vi skal undersøke dette næmere, ta kontakt med oss på tlf. 02145, chat eller via support@webhuset.no.

Topp
 Profil Send en e-post  

InnleggSkrevet: 18 Jan 2011, 19:30 

Hei
Jeg har sendt en epost til support. Det finnes et par andre feil som OS ikke kan reparere seg selv, så jeg har bedt om at VPS skal tilbakestilles til en ny installasjon. (jeg kan ikke gjøre dette i kontrollpanelet, det bare gir en feilmelding)

hilsen

John

Topp
 Profil Send en e-post  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Søk etter: