Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ]  Utskriftsvennlig visning
 Innleggets emne: Kastes ut av vps (Ubuntu) ved oppdateringer.
InnleggSkrevet: 22 Mar 2011, 10:04 

Hei. Er helt fersk i dette så trenger litt hjelp.

Jeg har nettopp satt opp en vps med Ubuntu som OS. Når jeg for første gang kopler meg opp ved hjelp av en vnc klient, så venter det en del oppdateringer på Ubuntu. Hver gang jeg aksepterer oppdateringene og nedlasting begynner så blir jeg kastet ut fra serveren. Etter det får jeg verken koplet meg opp mot vpn fra vnc eller ssh. Jeg må reinstallere hele ubuntu.

Noen andre som har fått samme problem? Evt. har en løsning? Takker for hjelpen.

Korrigering: Faktisk så blir jeg kastet ut fra serveren før oppdateringen begynner. Update manager starter og ber om admin passord. Jeg taster inn passord og presser ok. Blir deretter kastet ut.

Topp
 Profil Send en e-post  

Innleggets emne: Re: Kastes ut av vps (Ubuntu) ved oppdateringer.
InnleggSkrevet: 23 Mar 2011, 20:21 

Hei,

Får du logget på med SSH etter at dette skjer? Svarer evnt serveren på ping eller "dør" den helt?

Topp
 Profil Send en e-post  

InnleggSkrevet: 24 Mar 2011, 09:40 

Det siste som har skjedd er at jeg faktisk får logget meg inn med ssh. Deretter reboot'er jeg fra console. Det blir da mulig igjen å kople seg opp med vnc. Men med engang Update Manager startes og admin passord tastes inn så blir jeg kastet ut fra vnc. Får da ikke koplet meg opp før jeg reboot'er.

Kanskje log filen(e) for vnc kan si noe. Evt. andre log filer? Noen anbefalinger på hvilken og plasseringen for disse?

Topp
 Profil Send en e-post  

InnleggSkrevet: 29 Mar 2011, 01:24 

Hei igjen,

Det kan være en bug i denne versjonen. Prøv å kjøre oppgraderingen fra kommandolinje og se heller om oppgradering via X fungerer bedre neste gang.

Du oppgraderer alle pakker fra kommandolinje ved å skrive:

Kode:
sudo apt-get upgrade

Svar bekreftende på at du vil oppgradere alle pakkene og så gjør den resten av jobben for deg.

Topp
 Profil Send en e-post  

InnleggSkrevet: 29 Mar 2011, 08:12 

Hei Erik. Takk for tilbakemeldingen! Det fungerte å oppdatere fra kommandolinjen først. Nå er det mulig å oppdatere fra X-vindu.

Topp
 Profil Send en e-post  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Søk etter: