Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ]  Utskriftsvennlig visning
 Innleggets emne: [Ubuntu10.04] ISPConfig3 og mod_rewrite
InnleggSkrevet: 06 Aug 2011, 02:31 

Heisann..

Jeg sliter med å få mod_rewrite til å fungere på min VPS.
Etter som jeg kan se,, så kjører rewrite under apache2, og så vidt jeg har klart å google meg frem til, så finner jeg ingen plasser jeg har gjort feil.

Kan ikke skjønne hvorfor mine .htaccess filer nekter å fungere, både på vps hoved-ip og på ett domene lagt til gjennom ISPC3. Har forsøkt med enkel re-routing i htaccess. Får ikke noe fornuftig ut a apache log heller som kan forklare hvorfor mod_rewrite ikke fungerer..

Er det noen som har noe erfaring med apache2 og ISPConfig3? Blir apache config overstyrt av ispc3? eller noe sånt?

Kjører: Ubuntu 10.04 - ISPC 3.0.3.3 - apache2 - suPHP - suEXEC

Topp
 Profil Send en e-post  

Innleggets emne: Re: [Ubuntu10.04] ISPConfig3 og mod_rewrite
InnleggSkrevet: 09 Aug 2011, 12:08 
Teknisk support
Brukerens avatar

Hei

Har du satt AllowOverride direktivet i apache konfigurasjonen, slik at .htaccess filer har rettigheter til å overstyre?

Kan settes som eksempelvis: AllowOverride All

Mer informasjon her: http://httpd.apache.org/docs/2.0/mod/co ... owoverride

Topp
 Profil Send en e-post  

InnleggSkrevet: 09 Aug 2011, 16:29 

heisann..

Har forsøkt direkte i vhost filene, samt i ispconfig, direkte på domenet/klienten (innstillingene - husker ikke nøyaktiv hvor de var i farten). Får de ikke til å re-write, uansett hva jeg gjør.. Har lest side opp og side ned på internett om dette, er vist mange som har hatt disse problemene med ispconfig. Jeg ga rett og slett opp i denne omgangen (orket ikke bruke mere tid på det).

Uansett,, har gått over til CentOS, og driver akkurat nå å tester ut kloxo, virker som den bruker mye mindre ressurser en ispconfig, men, får se hva jeg går for til slutt. Det eneste som bruker ressurser på vpsen nå omtrent er mysql (men der skal jeg tweake config litt, så går nok den ned også).

Om det er noen som har tips om hvordan man sette mod_rewrite til å være på, default, på alle nye vhoster som opprettes (uten at man må legge til innstillinger i ispconfig), så fortell gjerne hvordan deres default vhost filer ser ut.

-Tom

Topp
 Profil Send en e-post  

InnleggSkrevet: 11 Aug 2011, 15:14 
Teknisk support
Brukerens avatar

Så lenge mod_rewrite er installert er det egentlig bare snakk om at de aktuelle hostene har AllowOverride satt.

Forsøk med å sette AllowOverrid All for den aktulle mappen (eller foreldremappen) direkte i apache konfigurasjonen, slik at den ikke blir eventuelt overskrevet av ISPConfig.

Kode:
<Directory /path/to/domain>
   AllowOverride All
</Directory>

Topp
 Profil Send en e-post  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Søk etter: