Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ]  Utskriftsvennlig visning
 Innleggets emne: Centos mulig å endre ifcfg-eth0??
InnleggSkrevet: 09 Aug 2011, 00:00 

Hei.

Lar det seg gjøre og endre ifcfg-eth0 fra dhcp på hwadresse til statisk oppsett, eller vil dette ødelegge nettverket på vpsen min?

Takk for raskt svar 8-)

Topp
 Profil Send en e-post  

Innleggets emne: Re: Centos mulig å endre ifcfg-eth0??
InnleggSkrevet: 09 Aug 2011, 10:04 

Hei,

Du kan i utgangspunktet sette IPen statisk, men vi fraråder det. Ved en oppdatering i nettverket på vår side vil maskinen kunne miste nettverksforbindelsen dersom du har satt en statisk IP.

Topp
 Profil Send en e-post  

InnleggSkrevet: 09 Aug 2011, 16:24 

Hei.

Hvilke oppdateringer er det her snakk om? Vil dere foreta oppdateringer på min vps, eller er det bare snakk om nettverket som oppdateres fra deres side? I hvilke sammenhenger er det isåtilfelle snakk om?

Ett annet spørsmål, hva med tilleggsip adresser som legges til (dersom jeg bestiller ssl eller bare tilleggsip), vil de også tildeles via dhcp og hwaddr? eller opprettes det egne virtual interface for disse?

Topp
 Profil Send en e-post  

InnleggSkrevet: 09 Aug 2011, 16:40 

MetZ skrev:
Hvilke oppdateringer er det her snakk om? Vil dere foreta oppdateringer på min vps, eller er det bare snakk om nettverket som oppdateres fra deres side? I hvilke sammenhenger er det isåtilfelle snakk om?

Vi gjør aldri endringer (og har ikke tilgang til) din VPS. Oppdateringene som skjer er i vår ende av nettverket. Det er proprietært og i all hovedsak relatert til sikkerhet, men normalt skjer det ikke ofte.

Er det en spesiell grunn til at du har behov for statisk IP-adresse? (Det er mulig vi kan eskalere dette og prøve å finne en løsning i så fall.)

MetZ skrev:
Ett annet spørsmål, hva med tilleggsip adresser som legges til (dersom jeg bestiller ssl eller bare tilleggsip), vil de også tildeles via dhcp og hwaddr? eller opprettes det egne virtual interface for disse?

Ekstra IP-adresser tildeles også via DHCP.

Topp
 Profil Send en e-post  

InnleggSkrevet: 09 Aug 2011, 16:47 

Grunnen er at Kloxo, som jeg leker litt med nå, henter liste over ip adresser som er tilgjengelig på vpsen min. MEN de tar bare de som er satt som statisk i ifcfg-iface filer (etter som jeg forstår det). De skipper de som er satt opp som dhcp (finnes sikkert en workaround på dette en plass).

Driver å chatter litt på kloxo forumet deres også for å se om det mulig å legge inn ipen min manuelt i noen config filer en eller annen plass.

Tror bare vi lar saken stå som den er pr nå. Tror heller jeg skal finne ut av hvordan jeg får kloxo til å ta dhcp ip(ene) også. Lar seg nok gjøre på en eller annen måte ;)

Takker for svar!!

Topp
 Profil Send en e-post  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Søk etter: